Monday, December 15, 2008

Aku tak dapat raya

Alhamdulillah..pada hari ini (14 Disember 2008) aku selamat kembali ke kampus selepas 1 minggu bercuti sempena hari raya Aidil Adha.

Sebagaimana yang aku bagitahu dalam catitan pulang beraya, Aidil Adha tahun ini tidak lah semeriah tahun-tahun sebelum ini kerana tahun ini kakak sulong tidak bersama kerana suaminya kena bekerja lagipun beliau baru sahaja melahirkan orang baru

Tahun ini juga aku tak dapat menyambut hari raya kerana bila sampai sahaja ke kampung, badan aku terasa panas pada sebelah malamnya, nasib baik lah aku sempat juga keluar bersama kawan-kawan ke Tesko malam itu.

Badan ini rasa lemah sangat, pada waktu malam aku tak dapat lelapkan mata kerana dalam kepala ini terasa bising sangat, macam ada orang yang bercakap sesama sendiri, pening dan muntah-muntah. Aku tak tahu kenapa semasa demam aku tidak boleh makan apa-apa lauk dan nasi, rasa macam nak muntah dan ia memang berlaku jika aku makan juga.

jadi apa yang aku lakukan ialah makan makanan ringan sahaja, seperti roti cicah gulai tetapi aku sempat makan sekeping sahaja kerana deria rasa aku hilang, tak dapat menikmati rasa sesuatu makanan. Tapi tak apa lah anggaplah ia sebagai alas perut.

Sepanjang demam aku tak boleh berdiri lama atau tegak, badan rasa nak baring sahaja. Aku tak dapat buat apa-apa pun melainkan tidur walaupun aku rasa sangat-sangat rugi.

Aku telah terlepas banyak perkara seperti malihat Korban dan seperti biasa yang aku lakukan iaitu mengambil daging untuk dibawa pulang. Selain itu aku terlepas untuk bersama ADUN Bunut Payong dalam majlis korban pada raya kedua, pastu berjalan-jalan kerumah teman dan lain-lain laigi.

aku memohon maaf kepada sahabat-sahabat kerana tak dapat hadir kerumah dan kepada Ust Nasaruddin maaf tak dapat hadiri program itu dan kepada mereka yang menghantar sms maaf sebab tak dapat membalas mesej kerana mood aku tak da semasa demam.

Aku menganggap sakit ini sebagai hikmah kerana Allah memberi rehat kepada aku, kalo tak demam memang tiap-tiap hari aku keluar tak balik-balik dan Allah nak memunjakkan kasih sayang mak dan ayah kepada aku bagaimana diorang membawa aku ke hospital dan melayan karenah aku semasa dalam demam yang susanh nak makan.

0 comments: