Wednesday, July 9, 2008

Selamat berjuang pimpinan baru TJK


Dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha pengasihani, selawat & salam keatas nabi junjungan SAW, para sahabat serta mereka yang berjuang di atas jalan Allah.


Pada artikel ini, saya ingin member sedikit ucapan atau ulasan kepada peserta Tamrin memandangkan saya tidak berkesempatan untuk bersama anda hingga ke akhir program.


Apa yang ingin saya nyatakan disini ialah kamu semua adalah pemimpian yang akan menggantikan pimpinan kami nanti. Sepanjang tempoh kamu memegang tompok pimpinan, wajib akan menempuhi pelbagai cabaran dan halangan sebagai mana yang pernah di rasai oleh kami, matan-matan yang lepas malah perkara ini sudah manjadi sebati kepada gerakan-gerakan islam di peringakat Global.


Segala yang berlaku sepanjang program tersebut merupakan latihan dan juga pendedahan kepada kamu bagaimana untuk menggerakan organisasi secara sempurna. Saya yakin sesiapa yang menuruti segala perancangan program ini dengan hati yang ikhlas serta niat untuk menuntut ilmu yang bukan semata-mata semangat untuk menzahirkan perjuangan kalian. Saya doakan anda berjaya dalam perjuangan.


Saya ingin memohon maaf jika ada yang terasa dengan cara saya sepanjang berada dalam program tersebut, ini kerana saya hanya ingin mendidik anda supaya daapat membezakan bagaimana suasana normal dengan suasana menuntut ilmu yang memerlukan ketekunan serta kesabaran. Saya juga ingin mengajar sebahagian daripada kalian supaya belajar erti rendah diri bukan hanya semangat meninggi semata-mata.


Dan yang terakhir sekali, diharap apa yang di pelajari dalam hari tersebut supaya amalkan atau praktikkan apa yang dipelajari dan jangan mengamalkan cakap sahaja tetapi tidak dilaksanakan. Buat kerja dengan tidak banyak bercakap lebih baik daripada bercakap berapi-rapi tetapi tidak melaksanakan apa yang dikatakan.


Kamu masih muda, masih banyak lagi yang perlu belajar, jangan berasa cukup untuk belajar labih-lebih lagi dengan menerima pendapat orang lain dan belajarlah daripada pengalaman supaya ia dapat mematangakan anda untuk lebih utama kan yang perlu didahulukan dengan perkara-perkara kecil.


Wallahua’lam,

Bilik rawatan bustanul ariffin.