Friday, February 20, 2009

Menempuhi Ujian Akhir Semester


Alhamdulillah, pada 16 Febuari 2009, Penuntut –penuntut Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor ( KUIS) akan menempuhi peperiksaan akhir semester yang merupakan ujian untuk kesemua mata pelajaran yang diambil dalam semester itu.

Aku juga termasuk dalam menduduki ujian ini, sungguh tak meyangka semester ini di ambang penutup dan apa yang penting cuti semester 3bulan akan datang lagi he..he.. Walaupun banyak lagi mata pelajaran yang masih aku belum ulang kaji, dalam masa yang berbaki ini aku akan menggunakan sebaiknya. Dan aku masih ada masa lagi kerana aku hanya menduduki kertas pada 16Febuari sahaja sebelum menduduki kertas seterusnya pada seminggu selepas itu.

Aku berada di semester 4 dan aku masih ada 2 semester lagi, namun begitu terusterang aku nyatakan didalam banyak-banyak semester, semester inilah yang paling mencabar dari segi penyampaian pensyarah 95% dalam bahasa arab untuk mata pelajaran agama dan arab, dan bahasa inggeris untuk subjek Inggeris.

Tetapi jika aku ditanya semester mana yang paling “bes” aku akan bagitahu semester ini la yang paling seronok kerana pertamanya, subjek tak banyak dan banyak waktu terluang, keduanya semester ini la aku mula belajar mata pelajaraan yang khusus pada bidang yang aku ambil iaitu Usuluddin dan subjek nya ialah Falsafah, Aqidah dan Mantiq.

Insya’Allah ujian kali ini aku akan berusaha untuk tingkatkan prestasi dan cuba menghayati ilmu-ilmu yang dipelajari. Aku mengaharapkan doa daripada guru-guru,kenalan dan rakan-rakan seperjuangan agar hati aku ini tenang daripada sebarang masalah dan dapat menjawab dengan jawapatn yang tepat.

Terima kasih juga kepada Ibu Bapa kerana sentiasa member semangat dan dorong dalam apa sahaja yang aku ceburi sepanjang berada ditempat orang ini dan mayakini segala yang aku lakukan dan aku sertai.

Wassalam..

0 comments: