Saturday, May 17, 2008

Tinggal Di Luar Kampus

Semester 3 sudah bermula, hari ini pendaftran "Course" dan penginapan. Apa yang ingin saya nyatakan disini iaitu saya tidak tinggal diasrama kerana saya telah menyewa rumah dengan 7 orang sahabat. Saya menyewa rumah Vista (lebih kurang rumah Flat dan apartment) di Bandar Baru Sri Putra Mahkota.

Saya memilih untuk tinggal di luar dengan kawan-kawan yang lain adalah kerana ingin mengurangkan kos sara hidup disini, bertepaan pula dengan keluarga saya yang bukan dalam kalangan orang berada.


Kos sewa rumah untuk sebulan ialah RM70 seorang jadi kalo 7 orang berjumlah RM490, keduanya mudah saya untuk keluar masuk, kerana saya selalu terlibat dengan aktiviti luar,dan kadang-kadang habis pada lewat malam.


Walaupun sewa murah tapi ia memakan kos juga pada peringkat awal dengan membeli alat-alat keperluan rumah seperti perabut dan alat letrik yang penting sahaja. Insya'allah selepas ini mungkin ia lebih jimat jika cermat penggunaan alatan keperluan.


Saya ingin merasai pengalaman hidup berdikari, almaklum la saya ni dah semakin berumur sekarang belajar peringkat IPT bukan sekolah lagi, jadi selepas ini akan menjadi masyarakat yang memerlukan banyak ilmu untuk menguruskan hidup, jadi jika tidak mula dari sekarang, bila lagi. :)

Bilik Saya Tingkat 4,Blok L

Rumah Pangsa Vista Seri Putra,Bangi

Pemandangan Dari Koridor


No Bilik


Sungguh Feeling di Koridor


Dapur

Tengah Dinner

Aku Baru Beli Almari Kain Kat Mydin