Saturday, May 17, 2008

Menjadi Ajk Minggu Ta'aruf

Cuti Akhir Semester KUIS masih tinggal 1minggu lagi, saya terpaksa kembali ke Kampus awal kerana terlibat dalam Induksi Minggu Ta'aruf (Orientasi) iaitu pada 7 Mei 2008 sedangkan KUIS buka pada 14 Mei 2008.

Setelah seminggu berinduksi untuk fesilitator, seterusnya tugas pula dijalankan dalam program Minggu ta'aruf. Saya dipilih untuk menjadi Ajk Biro Teknikal & Persiapan, yangmana biro ni berfungsi sebagai membuat persiapan untuk sesuatu majlis atau program, seperti bahan-bahan teknikal atau siaraya, persembahan multimedia dan alatan-alatan keperluan lain.

Saya menghadiri temuduga sebagai Fesilitator hasil dari cadangan dari Presiden MPM dan bukanlah seorang yang mahir dalam bidang pemudahcara ini atau teknikal,tetapi untuk belajar sesuatu yang baru


Didalam biro ini saya diketuai oleh izat pelajar IT semester 4, beliaula yang mengajak saya "join" biro ini kebetulan saya tahu dalam multimedia (Slide & grafik) bersama sahabat-sahabat yang lain Saiful, Din dan Azrul . Selain itu saya juga menjaga bahagian teknikal pentas.


Program ini berlangsung selama 5 hari, Pengarah program ini ialah saudara Afnan yang juga Sekretariat Ta'aruf dan induksi Majlis Perwakilan Mahasiswa. biro-biro dalam program ini ialah teknikal,disiplin,pembangunan insan, Protokol, Makanan, Sukan & Rekreasi dan penempatan.

Begitulah selama 5 hari macam ni la kerja saya, Biro teknikal juga tidak terlibat sebagai Fesilitator tetapi sebagai "backup" jika ada kekurangan Fesi atau apa-apa kecemasan.